Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” a fost în ultimii ani cel mai vizitat muzeu din România. De la începutul lui 2019 și până la sfârșitul lunii aprilie muzeul nostru s-a bucurat de o vizibilitate mai mare decât cea pe care a avut-o în aceeași perioadă a anului trecut.
Totalitatea numărului de vizitatori în primele patru luni ale acestui an a fost de 187.000 (din care peste 50.000 de vizitatori la expozițiile în străinătate), iar din cele 15 evenimente şi 23 activităţi educative desfășurate, cei mai mulți vizitatori au fost:
- Muzeul… altfel (8 – 19 aprilie) – 10.039 participanți (384 de copii participanţi la activități și 9.451 de copii participanţi la vizite în muzeu)
- De Mărțișor… târg cu tâlg (26 februarie – 8 martie) – 7.643 de vizitatori
- Vin Floriile cu soare și soarele cu Florii (20 – 21 aprilie) – 7.500 de vizitatori
Un mare succes l-au avut cele trei expoziţii temporare-concept organizate de muzeul nostru în contextul Sezonului România-Franţa:
- Feminitate și împodobire la Lyon, Franța, 20 februarie – 1 martie 2019
- Feminitate și împodobire la Chanbery, Franța, 8 martie – 5 aprilie 2019
- Bergers de Roumaine la Marqueze, Franța, 5 – 22 aprilie 2019
Programele de educație muzeală sunt o constantă a Muzeului Național al Satului „Dimitrie Gusti”. Printre colaborările pe care le-am avut în această direcție, o menționăm pe cea cu Asociația Salvați Flora și Fauna Deltei Dunării, colaborare începută în 2018 și care continuă în prezent, din care a rezultat în acest an un număr de 10 ateliere de creație şi peste 100 de copii participanţi la activităţi. Aceste ateliere au scopul de a crește nivelul conștientizării importanței de a proteja Delta Dunării, în calitate de atracție turistică și rezervație naturală de mare importanță pentru România și Europa.
În ceea ce privește aparițiile în presă, Muzeul Satului s-a regăsit în nu mai puțin de 120 de articole și 18 interviuri acordate de Conf. univ. dr. Paula Popoiu, managerul muzeului și de cercetători etnologi din cadrul muzeului.
Pentru că site-ul nostru este un bun instrument de comunicare, în primele patru luni ale acestui an am avut 56.000 de accesări. Tot în această perioadă au avut loc 4 acțiuni de tip corporate, două slujbe religioase desfășurate în contextul Anului omagial al satului românesc (al preoţilor, învăţătorilor şi primarilor gospodari) şi Anului comemorativ al Patriarhilor Nicodim Munteanu şi Iustin Moisescu şi al traducătorilor de cărţi bisericeşti, decretat de Patriarhia Română pentru anul 2019, precum și mai multe evenimente cu caracter intercultural – Cultura românească întâlnește culturile lumii, organizate împreună cu ambasadele: Kazahstan, Iran, Turkmenistan, Tunisia, Franța.